اجاره خودرو هاي ايراني و خارجي اجاره خودرو هاي ايراني و خارجي .

اجاره خودرو هاي ايراني و خارجي

تفاوت كرايه خودرو با آژانس

تفاوت اجاره خودرو با آژانس خودرو  را اين طوري بررسي مي كنيم كه تنها تفاوتي كه بين كرايه خودرو و اجاره ماشين از آژانس ها وجود دارد در چگونگي در اختيار داشتن ماشين اجاره شده است. معمولا آژانس ها، خودرو را با راننده در اختيار درخواست كننده مي گذارند اما شركت هاي اجاره خودرو هم با راننده و هم بدون راننده اقدام به اجاره خودرو مي كنند.

اما بايد توجه كنيد كه اجاره خودرو در شركت هاي مورد نظر شامل خودروهاي تشريفاتي و لوكس مي شود كه كرايه آنها نمي تواند در آژانس ها منطقي باشد و مسلما متقاضيان زيادي نيز نخواهد داشت در آژانس ها بيشتر مسافران افرادي عادي هستند كه مي خواهند براي نقل و انتقال جزيي بين شهري خود خودرويي را كرايه كنند و به مسير خاص خودشان برسند. ولي در اجاره خودرو اينگونه نيست و در بيشتر موارد حالتي تشريفاتي دارد كه نياز به اجاره خودرو بدون راننده است و بيشتر درخواست كننده ها نيز خودرو را بدون راننده اجاره مي كنند. در حال حاضر در شهرهاي بزرگ مثل تهران، اصفهان و شهرهاي شمالي كشور صنعت اجاره خودرو و كرايه خودرو به ويژه اجاره خودرو بدون راننده متداول شده و مشتريان زيادي را به سوي خود جذب كرده است.

 


تفاوت اجاره با آژانس

 

با راننده يا بدون راننده؟

بسياري از كساني كه در آژانس‌هاي تاكسي تلفني فعاليت مي‌كنند از نقش و اهميت كار خود آگاهي كاملي ندارند به همين دليل اين كسب‌و‌كار در دوره‌هاي مختلف همواره به يك شكل عرضه مي‌شود و هر روز از اهميت آن كاسته مي‌شود.

تاكسيراني يكي از مشاغل خدماتي است كه همزمان با ورود اتومبيل در ايران براي شهروندان تعريف و راه‌اندازي شده است اما به مرور زمان و با آمدن تاكسي-سرويس خطوط ارتباطي از درون اين شغل كسب‌و‌كار جديدي به نام آژانس تاكسي تلفني به وجود آمد كه از طريق خطوط تلفن، تقاضا را به عرضه نزديك‌تر كرده است.كسب‌و‌كار تاكسي تلفني اگرچه بسيار كوچك و ساده مي‌نمايد اما كار خدماتي ارزشمندي است و مي‌تواند در سيستم نظام شهري جايگاه ويژه‌اي داشته باشد.

مشكلات آژانس ها

. يكي از مشكلات كسب‌و‌كار در ايران آشنا نبودن صاحبان آن كسب‌و‌كار با ارزش، اهميت، كاركرد و نقش آن در جامعه و اقتصاد شهري است. به گزارش اقتصاد آنلاين ، بسياري از كساني كه در آژانس‌هاي تاكسي تلفني فعاليت مي‌كنند از نقش و اهميت كار خود آگاهي كاملي ندارند به همين دليل اين كسب‌و‌كار در دوره‌هاي مختلف همواره به يك شكل عرضه مي‌شود و هر روز از اهميت آن كاسته مي‌شود.آمار و ارقام نشان مي‌دهد كه به طور متوسط در سال، ۶۳ درصد مردم از خدمات تاكسي تلفني استفاده مي‌كنند. به طور ميانگين مردم ايران ۳/۵ بار در ماه از آژانس استفاده مي‌كنند. همچنين نوجوانان، جوانان و افراد مسن به ترتيب بالاترين آمار استفاده از آژانس را به خود اختصاص مي‌دهند، اين گروه با كسب ۷۰درصد آمار، بالاترين استفاده‌كنندگان از اين نوع خدمات هستند.

كافي است تا اتومبيل شيك و تميزي داشته باشيد و به آژانس محله مراجعه كنيد، صاحب آژانس بلافاصله شما را دعوت به كار مي‌كند.پس از مدتي همكاران ديگري به مجموعه شما اضافه مي‌شوند اما همه شما از وضعيت كاسبي ناراضي هستيد. نتيجه اينكه يا شما از اين كسب‌و‌كار منصرف مي‌شويد يا مدير آژانس براي شما ترك كار مي‌زند. همه اين فرآيندها نشان مي‌دهد در ايران كسب‌و‌كار حرفه‌اي ديده نمي‌شود به همين دليل ميزان شناخت افراد نسبت به كاري كه انجام مي‌دهند بسيار كم و اندك است. همين آگاهي اندك باعث مي‌شود نتوانند به‌صورت حرفه‌اي در اين كار فعاليت كنند و طبعا ميزان درآمد نيز بسيار كم خواهد بود اما اگر كسي كه كسب‌و‌كاري مانند تاكسي تلفني را بر مي‌گزيند كاملا با اصول و قواعد و اهداف و بازارهدف و مشتري هدف آشنا باشد نه‌تنها به كسب‌و‌كار خود رونق مي‌دهد بلكه به اقتصاد محله و شهر و كشور ياري مي‌رساند.

نگراني‌هاي زيادي كه امروزه در كسب‌و‌كارهاي مختلف از جمله تاكسي تلفني ديده و شنيده مي‌شود ناشي از عدم شناخت است. هر كس تصور مي‌كند با داشتن يك اتومبيل و مراجعه به يك آژانس مي‌تواند خدمات مربوطه را ارائه كند اما چون توانايي ارائه خدمات حرفه‌اي را ندارد ميزان مراجعه به او آرام آرام كم مي‌شود و او نيز از اين كار دلسرد مي‌شود. در صورتي كه كساني كه مايلند در زمينه تاكسي تلفني خدماتي به شهروندان خود بدهند اگر كلاس‌هاي آموزشي لازم را بگذارند شايد بي‌اغراق بتوانند تا صد درصد ميزان درآمد ماهانه خود را افزايش دهند.آژانس تاكسي تلفني مانند بسياري از كسب‌و‌كارها نياز به مقدمات و تمهيدات دارد.

چه بايد كرد؟

اگر اين تمهيدات و مقدمات براي شروع كار فراهم شود، طبعا آغاز و انجام خوبي مي‌توان براي اين كار ترسيم كرد.

  • اول: آداب و اصول خدمات ما بايد بدانيم كه مي‌خواهيم در تاكسي تلفني خدمات بفروشيم. بنابراين هر اندازه به اصول و آداب و اخلاق عمومي اشراف داشته باشيم مي‌توانيم طيف وسيع‌تري از مردم را به سوي خود جذب كنيم. اين اصل مهمي در ارائه خدمات و سرويس‌دهي تاكسي تلفني است. شما مي‌توانيد با اخلاق خوب و انساني مشتريان بيشتري نسبت به رقباي خود داشته باشيد.
  • دوم: اطلاعات راه‌ها و خيابان‌ها كسي كه در تاكسي تلفني كار مي‌كند بايد راه‌ها و خيابان‌ها و كوچه‌هاي محله و شهر خود را بشناسد.برخي از راننده‌ها حتي محدوده جغرافيايي خود را نمي‌شناسند، طبيعي است وقتي مشتري به دليل اينكه شما نشاني را بلد نيستيد به جاي اينكه ۱۰دقيقه‌اي به مقصد برسد نيم ساعت يا بيشتر در محله و شهر بگردد بار ديگر به شما مراجعه نمي‌كند. شما بايد تمام كوچه پس كوچه‌ها و خيابان‌هاي شهر را براي زودتر و بهتر رسيدن بدانيد و اگر نمي‌دانيد رقيب دانا از شما پيشي مي‌گيرد و مشتري شما را به سمت خود جذب مي‌كند.
  • سوم: حقوق مشتري شما اگر مشتري هدف خود را بشناسيد و براي او احترام قائل شويد، طبعا او همواره به شما مراجعه مي‌كند.از زماني كه مشتري در اتومبيل شما نشسته است تا زماني كه پياده مي‌شود شما بايد تا مي‌توانيد خدمات رفاهي به او بدهيد. پس راديو و ضبط صوت شما با اجازه مشتري بايد روشن باشد. اتومبيل شما بايد تميز و خوشبو باشد. سرعت قانوني اتومبيل شما بايد با نظر مشتري تنظيم شود.
  • چهارم: خلاقيت در خدمات شما در هر كسب‌و‌كاري نياز به كارهاي خلاقانه داريد و هر اندازه خلاقيت شما در جهت جلب رضايت مشتري بيشتر باشد به همان ميزان موفقيت شما در كسب‌و‌كار بيشتر خواهد بود. مثلا مي‌توانيد در اتومبيل‌تان هر روز يكي، دو روزنامه بگذاريد تا مشتري يا مسافر در طول مسير آن را مطالعه كند يا يك فلاسك آب گرم براي نوشيدن نسكافه يا چاي آماده در داخل اتومبيل بگذاريد. اين كارها نشان مي‌دهد شما براي مشتري ارزش زيادي قائل هستيد.

برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ساعت: ۰۲:۵۶:۱۲ توسط:مريم موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :